Wednesday, August 28, 2013

House Tour + Schedule

Mødet på skolen imorges gik rigtig godt!
Var lidt nervøs i starten men folk var rigtig søde. Alle lærene var virkelig imødekommende og søde, så glæder mig allerede til at starte.
Vi gennemgik først noget med deres computer system, som er lidt a la elevintra/forældreintra. Derefter forklarede inspektøren lidt om reglerne og så skulle vi ud og prøve at åbne vores locker. Og hold op hvor var det svært! Det er vildt kompliceret og det tog mig 10 forsøg eller noget før jeg fik det åbnet. Håber virkelig ikke jeg får problemer med det for man har kun 3 minutter mellem hver klasse...

Efter det skulle vi gå rundt til de forskellige klasser vi skulle være i, ifølge vores skema. Her i USA har man ikke en klasse med de samme personer og så forskellige lærere, men istedet vælger man de fag man vil have og går hen til det lokale som læreren har. En rigtig sød pige fra Student Counsil (elevrådet) hjalp mig siden jeg var så ny til det hele. Hun var virkelig imødekommende og introducerede mig til en masse lærere og nogle andre elever.
Er stadig lidt forvirret omkring hvor jeg skal gå hen i hver klasse, men jeg lærer det nok hurtigt da man har de samme fag hver dag. Lidt kedeligt, men sådan er det.

Ville lige vise nogen billeder af huset jeg bor i og mit værelse. Føler mig faktisk allerede hjemme, sådet er jo dejligt. Har ikke haft helt voldsom hjemve indtil videre, men når jeg ikke rigtig laver noget kan jeg godt fange mig selv i at savne Danmark. Især på flyveturen fra New York til Dubuque havde jeg virkelig svært ved at sluge det hele, men det er heldigvis forsvundet nu.



Mit værelse




Mit værelse

Velkomst ballon fra min værtsfamilie

Køkkenet

Stuen

Badeværelset jeg deler med min hostsøster

Badeværelse
Mit skema for 1. og 2. semester


No comments:

Post a Comment