Sunday, September 1, 2013

First Week

Har været lidt rundt omkring de seneste par dage. Fordi min familie bor så tæt på grænsen til Iowa og Illinois, har jeg egentlig ikke brugt så meget tid i Wisconsin. Den nærmeste storby hedder Dubuque og lægger 15-20 min væk i bil, hvilket er ingenting for amerikanerne. Dubuque ligger i Iowa og har en befolkning på 60.000 mennesker. Det er der vi er kørt hen for at spise, shoppe, og så videre... Pretty much alt hvad vi har brug for ligger der.
Anyway, ville egentlig bare fortælle om nogle af de ting jeg har lavet i løbet af ugen.
Min familie kan godt lide at spise ude, så i tirsdags var vi på en vildt lækker italiensk restaurant kaldet Olive Garden. Det var rigtig hyggeligt og autentisk, og det var ægte italiensk pasta der blev serveret.
Min værtsmor, Cindy og min værtssøster Jordan, tog mig også hen til sådan en elevator ting. Ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det var sådan en lille vogn som kørte os op på toppen af en bakke, hvor der så var udsigt over Dubuque. Har brugt meget tid med de to, da min værtsbror Justin og min værtsfar Rory arbejder. Justin arbjeder om natten, så bruger det meste af dagen på at sove. Han bor desuden i kælderen så jeg ser ikke så meget til ham.





Torsdag aften var jeg i biografen med Jordan og min anden værtssøster Jenelle. Jenelle bor ikke hjemme, så det var første gang jeg var sammen med hende. Hun er rigtig sød, og har fået at vide fra de andre i familien at jeg minder rigtig meget om hende, personligt.
Vi så The Mortal Instruments - City of Bones, som var fin nok. Er helt vild med Lily Collins, der spiller hovedrollen, men nogle gange kunne filmen godt blive lidt kedelig.
Bagefter tog vi ud og spise - igen, igen, igen! De elsker virkelig at spise ude eller spise junkfood fra fryseren, så føler mig lidt usund. Især når vi tager bilen alle vegne. Har dog prøvet at holde igen, ved at bestille salater og løbe på løbebåndet i kælderen. Var også i Target igår hvor jeg fik købt en masse frugt.

Igår formiddags tog mig, Jordan, Justin og Cindy til Davenport som ligger 1 1/2 time væk fra hvor jeg bor. Grunden til vi tog så langt væk, var fordi jeg skulle hen til en telefon forretning, kaldet AT&T som er den eneste internationale i USA. Den nærmeste var i Davenport, så der tog vi altså hen. Det viste sig så at min telefon var låst, hvilket pænt sagt er noget lort. Damen fra AT&T sagde man kunne finde en eller anden kode som kunne låse den op, så det må jeg lige få gjort. Men føler mig lidt besværlig hvis vi skal køre hele vejen derned igen bare på grund af mig.

Der lå et okay stort shopping center dernede, så der brugte vi også et par timer. Fik købt nogle ting jeg manglede, og nogle længere shorts til skolen. Om aftenen lavede vi bål ude i haven, hvor vi spiste s'mores. Det består af to kiks, chokolade og ristede skumfiduser. Super lækkert!


Er lige kommet hjem her kl. 23 fra at se en film. Mig, Jordan, Cindy og Rory kørte ud til et Drive-in movie theatre hvor vi så en film der hed Planes. De viser to film om dagen, men vi frøs pænt meget, så vi til sidst besluttede os for at tage hjem. Planes er egentlig en animeret børnefilm, der minder lidt om Cars, men den var nu meget sød. Elskede konceptet med drive-in! Vi tog Rorys truck, så der lå jeg bag i mens filmen kørte.

Håber i hygger hjemme i DK, og endnu en gang tillykke med fødselsdagen mor <3

No comments:

Post a Comment