Tuesday, August 27, 2013

Southwestern Wisconsin High School

Heeej!
Har lige været henne og besøge min skole for første gang. Skolen hedder Southwestern Wisconsin High School og ligger omkring 15-20 væk. Den er ikke særlig stor, og der går kun 200 elever på alle fire årgange. Jeg skal selv være junior (11th grade) som er de næst ældste på skolen. Jeg mødte en anden udvekslingsstuderende derude, Thea fra Norge, som skal være senior. I USA betyder det ikke det helt store hvilken årgang du er på fordi man tager klasser med alle årgange. Jeg fik at vide at der bor en sophmore to huse ved siden af hvor jeg bor som også tager skolebussen om morgenen. Kan ikke lige huske hvad hun hedder, men er sikker på vi nok skal blive gode venner.

Skolens farver er hvid og blå og de kalder dem selv for Wildcats.
Jeg skal have gynmastik hver anden dag, så har fået mig en uniform til det. Der er dress code på skolen om at shortsene skal være længere end ens fingerspidser når armene hænger nede, hvis det giver mening?
Men det betyder i hvert fald jeg skal have købt nogle nye, for det er mine for korte til. Det irriterer mig lidt, da de sagde at aircondition systemet var nede, sa der var virkelig lummert på skolen...

Jeg skal imorgen tidlig til 'Freshman orientation' møde på skolen for alle nye elever. Her ville de så vise os rundt og lære os om hvad reglerne er og sådan.

Har ikke fået mit skema endnu fordi min 'principal' lige skulle få det til at hænge sammen. Har valgt 7 forskellige klasser, og så noget der hedder Study Hall, som er en slags lektie cafe. Hvis alt går som det skal er mine fag:

American Litteture
US History
Algebra 2
PE/SH (Gymnastik den ene dag, Study Hall den anden)
Food Science
Chemistry
Computer Class

Min 'principal' sagde at nogle af fagene var lidt svære, men at jeg måtte tage det som det kom og så må jeg skifte hvis det bliver for svært.

Skolen ligger lige ved siden af en gård, så lugten er ikke helt fantastisk derude. Det skulle vist være bedre om vinteren, så det ser jeg frem til.

Glæder mig faktisk rigtig meget til at starte og få nogle venner på min egen alder!











No comments:

Post a Comment